TAYSAD-OİB gözünü satış sonrasına dikti

TAYSAD-OİB gözünü satış sonrasına dikti
22 Temmuz 2014, Salı 01:41
TAYSAD ile OİB işbirliğinde düzenlenen ‘5. Aftermarket Konferansı’nda otomotiv de satış sonrası hizmetlerde küresel anlamda daha fazla etkin olma hedeflendi.

‘5. Aftermarket Konferansı’ otomotiv bileşenlerini buluşturdu .

TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, “Yedek parça pazarında yetkin olmak durumundayız. Bunun için de Ar-Ge ve inovasyona daha çok önem vermeliyiz” dedi.

 

OİB Başkanı Orhan Sabuncu da “2023 hedefleri yolunda iç pazarın güçlenmesi gerek. Bunun için de araçlar üzerindeki vergilerin kademeli olarak azaltılmasını bekliyoruz” diye konuştu.

 

Otomotiv endüstrisi, satış sonrasında bakım ve servisten yedek parçaya, araç yenilemeden sigorta hizmetlerine kadar önemli bir pazarı ‘5. Aftermarket Konferansı’nda tüm detaylarıyla ele aldı. Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ile Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) işbirliğiyle düzenlenen konferansa otomotiv sektörünün tüm bileşenleri katıldı. Gelecekte otomotiv teknolojilerinin daha elektronik, çevreci, düşük maliyetli olacağı üzerinde durulan konferansta, Türk otomotiv endüstrisinin bunları göz önüne alarak yönlerini belirlemelerine dikkat çekildi.

‘5. Aftermarket Konferansı’nda otomotivde global trendler, Avrupa’da satış sonrası hizmetler, yükselen pazar Çin, ABD oto bakım sektöründeki trendler, e-ticarette yeni iş modelleri ve iş geliştirme, sürdürülebilir mobilite konseptleri gibi birçok konu ele alındı. AB ülkelerinde 270 milyon aracın ortalama yaşının 8.2, Türkiye’de ise 18.1 milyon aracın ortalama yaşının 12 olduğu dikkate alındığında, sadece bu pazarlardaki satış sonrası hizmetlerin büyüklüğü önemli bir boyut kazanıyor.  

Konferansın ev sahiplerinden TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, Türkiye’de üyelerinin bir yandan ana sanayiye diğer yandan da satış sonrasına hizmet verdiğini hatırlatarak, “Her ikisi de bizim pazarımız” diye konuştu.

 

Teknolojiyi yakalamalı

Yenileme pazarında ana sanayinin yüzde 20 pay aldığını, geriye kalanın ise yan sanayi ve ithalatla karşılandığını hatırlatan Dudaroğlu, “Araçlarda elektronik oranının 2030’larda yüzde 50 seviyesine çıkması bekleniyor. Gelecekte elektronik daha da önemli olacak. Hibrid ve elektrikli araçlara yönelim biliniyor. Buna göre de malzemeler değişiyor, teknolojiyi yakalamamız gerekiyor.  Dolayısıyla yedek parça üreten firmalarımız da bu konuyu yakından takip etmeli” dedi.

Orijinal parça yetkinliği konusunda sertifikası olmayan bazı kuruluşların piyasaya taklit ürünler sürmesinin sektör adına önemli olduğunu aktaran Dudaroğlu, bununla ilgili çalışmalar yaptıklarını söyledi. Dudaroğlu, “Eşdeğer parça konusunda bir çalışma grubu oluşturduk. Ürün kalitesi ve sürdürülebilirliği konusunda otomotiv tedarik sanayimiz uluslar arası bilgi ve birikime sahip. Başarılarımızı sürdürebilmemiz için yedek parça pazarında yetkin olmak durumundayız. Bunun için katma değeri yüksek ürünlere geçmemiz için Ar-Ge’ye daha çok önem vermeliyiz. Bu şekilde çok hızlı transformasyonla kişi başına milli gelirimizi 10 bin dolardan 25 bin dolar düzeyine ulaştırmayı hedefliyoruz” dedi.

 

İhracatta 9. şampiyonluk gelecek

Konferansın diğer ev sahibi OİB Başkanı Orhan Sabuncu da otomotiv ana sanayinin Türkiye’de son 10 yılda kat ettiği yol ile devleştiğini ve güçlü bir yan sanayinin doğmasına neden olduğunu hatırlattı. Türk sanayisinin en önemli aktörlerinden birinin otomotiv endüstrisi olduğunu vurgulayan Sabuncu, 2013’te 21.3 milyar dolarlık dış satışla 8. kez ihracat şampiyonu olduklarını kaydetti.

Sabuncu, “İhracatta başarımız devam ediyor. Bu yıl 9. şampiyonluğu alacak güçteyiz.  Son 8 yılda 12.7 milyar dolarlık dış ticaret fazlasıyla ekonomimize katkı sağlıyoruz. Yan sanayimiz de ihracatta yüzde 43 paya ulaşarak endüstrimiz içindeki payını artırıyor” diye konuştu.

 

Vergiler kademeli olarak indirilmeli

2023 vizyonunu da hatırlatan Sabuncu, bu dönemde otomotiv endüstrisinin 75 milyar dolar ihracat hedefine ulaşabilmesi için iç pazarının güçlü olması gerektiğinin altını çizerek sözlerini şöyle tamamladı.

“2023’te 4 milyon araç üretimi ve bunun 3 milyonunu ihraç etmeyi hedefliyoruz. Bunun gerçekleşebilmesi için 4-5 büyük yatırımcının ülkemize gelmesi gerekmektedir. Bu ortamı sağlayabilmek için ise araçlar üzerindeki vergilerin kademeli olarak azaltılmasını bekliyoruz. Güçlü pazara böyle ulaşabileceğimize inanıyoruz.”

Konferansta ayrıca Yenileme Pazarı Geliştirme Derneği Başkanı Mesut Urgancılar, AT Kearney Stuttgart Satış Ofisi Direktörü Steffen Ganzle, Avrupa Otomotiv Tedarikçileri Derneği (CLEPA) Aftermarket Birimi Danışmanı Wolfgang Meyer, GIPA Group Başkanı François Passaga, ABD Otomotiv Aftermarket Sanayi Derneği Uluslararası Ticaret Direktörü Anders A. Castrillon dinleyicilere satış sonrası hizmetlerle ilgili global bilgiler verdiler.