Sanayide bugüne değil yarına bakan kazanacak.

Sanayide bugüne değil yarına bakan kazanacak.
23 Aralık 2021, Perşembe 09:57
İstanbul Ticaret Odası, Otomotiv Sektöründe Yeni Normal ve Sektöre Yön Veren Son Trendleri konu alan bir webinar gerçekleştirdi. Sektörün ana sanayi, tedarik sanayici ve inovasyon çözümleri alanlarını temsilen uzmanların konuşmacı olarak yer aldığı etkinlikte, tedarik sanayini temsilen TAYSAD Başkan Yardımcımız Yakup Birinci katıldı.

İYİLEŞME BAŞLAYACAK

“Krizlerin Tecrübeli Oyuncusu: Otomotiv Endüstrisi” başlıklı sunumu ile etkinliğin ilk konuşmacısı TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcımız Yakup Birinci oldu. Tedarik sanayici firmaların durumunu anlatan Birinci, otomotiv sektörünü etkileyen küresel çip krizinin ana sebeplerini şöyle sıraladı:
 
* Covid-19 sebebiyle yaşanan kapanmalar,
 
* Üretimde tüketici elektroniğine öncelik verilmesi,
 
* Otomotivde hızlı elektrikleşme,
 
* Doğal afetler sebebiyle kapasite kayıpları.
 
Daha önce siparişten teslimata 20 hafta olan sürenin 50 haftaya yükseldiğini belirten Birinci, Fransız-İtalyan çip üreticisi STMicroelectronics CEO’su Jean Marc Chery’nin şu tahminini paylaştı: “2022’de durum kademeli olarak iyileşecek. Ancak 2023’ün ilk yarısından önce normal bir duruma dönmüş olmayacağız.”
 

ORAN DEĞİŞECEK
 
Yeni bir araçta binden fazla çip bulunduğunu kaydeden Birinci, şunları söyledi: “Bugün bir otomobilin yüzde 80’ini yerli tedarikçilerden temin edilen parçalarla yapmak mümkün. Ancak elektrikleşme ve diğer yenilikler sebebiyle 2030 yılında geleneksel tedarikçilerin oranının yüzde 15’lere düşeceği tahmin ediliyor. Arabalarda artık hiç olmayacak parçaları üretmek yerine, değişecek parçaları veya yeni parçaları üretmeye yoğunlaşmak, bunun için üretim hattında değişiklik, eğitim ve Ar-Ge çalışması yapmak kaçınılmaz hale geldi.”

Etkinliğin ikinci konuşmacısı TOFAŞ Satınalma Müdürü Akın Ergür, Satın almanın da bir değişim içinde olduğunu, bu alanda karar vermeyi etkileyen kritik unsurları hatırlattı. Görev yaptığı firmanın, 1993 yılında gerekli parçaları 450 firmadan tedarik ettiğini, ancak bu sayının 2021’de 148’e indiğini, artık tedarikçiler için puanlama sistemi uyguladıklarını söyledi.

Etkinliğin bir diğer konuşmacısı ICRON Müşteri Başarısı Yönetim Müdürü Emre Şahin de “Gerçek zamanlı verinin farklı kaynaklardan toplanmasıyla başlayan süreçte, optimize edilmiş kararlar alınması ve buna göre aksiyona geçilmesi gerekiyor” dedi.