TAYSAD; otomotivin vizyonunu çizdi, KOBİ’ler de Ar-Ge’ci oldu

TAYSAD; otomotivin vizyonunu çizdi, KOBİ’ler de Ar-Ge’ci oldu
06 Ocak 2014, Pazartesi 02:31
Ar-Ge, meyvelerini 2015’de verecek

TAYSAD; otomotivin vizyonunu çizdi, KOBİ’ler de Ar-Ge’ci oldu 

Ar-Ge, meyvelerini 2015’de verecek

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Bursa’daki üyeleriyle bir araya gelerek gelecek vizyonunu çizdi.

Ar-Ge merkezleriyle fark yaratılarak hedefe ulaşılacağının altı çizilen toplantıda 2015 yılından itibaren sektörün sıçrama yapacağına işaret edildi.   

TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, eşdeğer çalışan sayısının 30 kişiye indirilmesinin Ar-Ge merkezi sayısını artıracağını söyledi.

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), bu yıl Bursa’da ikinci üye toplantısını gerçekleştirdi. Toplantıda üyelerine seslenen TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu ile konuk konuşmacı TOFAŞ CEO’su Kamil Başaran ve üyelerden gelen sorular Ar-Ge üzerine odaklandı.

Ar-Ge merkezlerinin çalışan sayısının 50 kişiden eşdeğer 30 kişiye düşürülmesinin göndemde olduğunu ve bunun sektörleri için önemli bir gelişme olacağına değinen, TAYSAD Başkanı Dudaroğlu, böyle bir uygulamayla sözkonusu merkezlerin yaygınlığının hızla artacağını söyledi.

 

KOBİ’ler de Ar-Ge’ye başladı

Ar-Ge çalışmalarının KOBİ düzeyine indiğini belirten TAYSAD Başkanı Dudaroğlu, bu merkezlerde çalışan sayısının 30 kişiye inmesi halinde, kararın geri dönüşümünün pozitif olacağını kaydetti.

“Rekabet gücümüzü bununla artıracağız. Ülke olarak önemli bir hamle yapacağız” diyen Dudaroğlu, şöyle devam etti: “Türkiye’deki toplam 147 Ar-Ge merkezinin 47’si TAYSAD üyesidir. Sektörümüz bu alana gösterdiği ilgiyle fark yaratmaktadır. Ar-Ge merkezlerinin yanısıra yerlilik oranının artırılması için ‘Girdi Tedarik Stratejisi’ne dört elle sarılmak gerekiyor. Sektörün gelişimi için ‘Serbest Ticaret Anlaşmaları’nın artırılması da önemli.”

 

Ar-Ge rekabette avantaj olacak

Toplantıda TAYSAD üyelerine seslenen TOFAŞ CEO’su Kamil Başaran da, ne yapılacaksa ana ve tedarik sanayinin birlikte yapacağına inandığının altını çizdi.

Başaran, “Ar-Ge’ye, inovasyona yatırım yapma bu işin zorunluluğu haline geldi. Bizim tek avantajımız işçilikti. Ama bence Ar-Ge’yi gelecekte rekabetin en önemli unsuru haline getirmeliyiz. Bu işin koşulu, değişen müşteri tercihlerine yanıt verebilmektir” dedi.

Yeniliklere açık olmak gerektiğini belirten Başaran, “gelecekte otomotiv yukarıya çıkacak gibi gözüküyor. Yeni yatırımlar ve Ar-Ge ile 2015-2016’dan sonra sektör gümbür gümbür gelecek. Sıçrama yılı olacak” şeklinde konuştu.