TAYSAD,VOLVO Cars Göteborg’daydı.

TAYSAD,VOLVO Cars Göteborg’daydı.
17 Şubat 2014, Pazartesi 10:02
TAYSAD’ın, VOLVO Cars ile 2013 yılında başlattığı temasların neticesinde, 29-30 Ocak 2014 tarihlerinde T.C. Ekonomi Bakanlığı destekli Sektörel Ticaret Heyeti kapsamında, 20 firma ile VOLVO Cars’a ziyarette bulunuldu. 2 gün süren ziyarete katılan firmalar VOLVO’yu tanımanın yanında, satın alma grubuyla yaptıkları görüşmelerde firmanın satın alma ağına dâhil olacak adımları attılar.

Volvo Nasıl Kuruldu?

İsveç’in, Göteborg şehrinde 1927 yılında,  SKF markasının bilye üreticisi olarak kurulan VOLVO, binek araç, TIR, otobüs, iş makinesi, deniz motoru ve endüstriyel motorlar üretiyor. VOLVO kelime anlamı ile Latince "I roll" anlamına geliyor. VOLVO Grup olarak faaliyet gösteren firma, sağlamlık ve güvenlik ile pazarda ön plan çıkmış, uluslararası bir marka konumunda bulunuyor.

Grup firmalarından, VOLVO Cars ise 1999'da İsveçli VOLVO Group tarafından Ford Motor Company'ye, ardından 2010 yılında Çin'li Geely'ye satılan, sadece binek araç ve SUV üreten bir otomobil markası olarak hizmet veriyor.

Sektörel Ticaret Heyeti Nasıl Belirlendi?

Eylül 2013’de Volvo Cars ile TAYSAD arasında başlayan görüşmelerde VOLVO, TAYSAD tarafından heyet için ön başvuru yapan 30’a yakın üye firmayı inceledikten sonra katılımcıları belirledi. Görüşmeler için mevcut maksimum ziyaretçi alanı kapasitesi ve öncelikli tedarik konularını değerlendiren VOLVO 20 firmayı ziyaret için davet etti.

VOLVO Cars Başkan Yardımcısı ve Satın Alma Bölümü Direktörü Martin Liden’in de şahsen önem verdiği ziyaret, VOLVO Cars firması ile tüm aşamaları ortak çalışılarak planlandı.  Firmanın satın alma grubunun, 2013 yılı tedarik stratejileri açılımlarından ötürü ziyaret, büyük ilgi gördü.

Volvo Cars Üst Düzey Katılım Gösterdi

Ziyarettin ilk gününe, VOLVO Bölüm müdürlerinin katıldığı, VOLVO’yu,  TAYSAD’ı ve katılımcı firma sunumlarını içeren açılış oturumu ile başlandı. Bu açılışı, Volvo satın alma bölümünden yetkililerin, gün boyu katılımcılarla birebir görüşmeler yaparak bilgi aldığı bölüm izledi.

VOLVO Cars Satın Alma Direktörü Martin Liden, TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu ve T.C. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Bölüm Müdürü Ali Rıza Oktay ile birlikte tüm firmaların masalarını tek tek ziyaret ederek bilgiler aldı, bölüm yetkililerini firmalara yönlendirdi.

Fabrika Ziyaretinde Çalışan Odaklı Uygulamalar

İkinci gün ise heyet katılımcıları 2 grup halinde VOLVO Cars üretim tesislerini ve montaj hatlarını gezdi. 7 farklı araç türünün, tek bir hatta muazzam bir zaman planı ile montajının yapıldığı hatlarda, en çok dikkati çeken, Volvo çalışanların firmada birinci öncelik kabul edilerek uygulamaya alınan montaj hattı tasarımları oldu. İnovatif uygulama ve çalışmaların ziyaretçiler tarafından da rahatlıkla gözlemlenebildiği süreci katılımcılar, yetkililerden bilgiler alarak yerinde yaşadı. Montaj hatlarında daha az yorucu tahta zemin seçimleri, araç kapılarının hattın en sonunda araçlara takılarak işletim kolaylığı sağlanması, yürüyen bantların çalışanları da dâhil edecek şekilde araç ile hareket eden hatlar yapısında oluşturulması göze çarpan bazı inovatif uygulamalardı.  VOLVO firmasının çalışan odaklı bakış açısı çerçevesinde, çalışanları arasında kadın ve erkek oranlarını % 50 – 50 olarak uyguladığı da gözlemlendi.

VOLVO’nun, çalıştığı ya da tedarik zincirine dâhil edeceği firmalarda sosyal, çevresel uygulamaları ve bu süreçlere dâhil alt detayları, incelediği biliniyor. VOLVO Sosyal Sorumluluk bölümünden sorumlu yetkililerin heyet ziyaretinde, firmaların sosyal sorumluluk çalışmaları hakkında sorular sorması, bu incelemenin bir parçası oldu.

Katılımcı Firmaların Görüşü

Köklü bir geçmişe sahip VOLVO Grup bünyesinde yer alan, VOLVO Cars’a yapılan ziyarette katılımcılar, firmanın ciddiyet ve özenle kendileriyle ilgilenmiş olmasından memnunluk duyduklarını aktardı. VOLVO yetkililerinin, ziyaret öncesi gönderilen katılımcı firma bilgilerini incelemiş ve hedef odaklı olarak kendileri ile görüştüklerini, üretim gamları hakkında sorular sorduklarını belirttiler. Üretim adetleri bakımından dünya standardına göre VOLVO firmasında farklar olsa da, firmanın prensipli ve açık bir birlikte çalışma stratejisi ortaya koyması, katılımcılar tarafından ilgi gördü ve takdir edildi.

2 gün süren ziyarette, Türkiye’de tedarik sanayinin global anlamda ana sanayi ağına katılım gücü ve yetisini görmek, herkesi cesaretlendirdi.

Yazan: Sercan DUYGAN